יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

איך קוראים בעברית לצ'ופצ'יק של הקומקום?

קרה לכם פעם ששמעתם מישהו ברדיו או בטלוויזיה עושה טעות בעברית ותיקנתם אותו אפילו שהוא לא שמע אתכם?
לי זה קרה. יותר מפעם אחת.
זאת אחת הסיבות שבגללה אני כותבת את הבלוג הזה. יש עוד סיבה, והיא ההמלצה של חבר לעבודה, קידי, שהציע לי לכתוב בלוג בכל מה שקשור לכתיבה ודיבור נכון של מילים וביטויים בעברית. הכל התחיל מהשאלה, האם צריכים ללמד את הילדים בבית הספר מה ההבדל בין סגול לצירה, ומה ההבדל בין האות ט' ל-ת'.
אז מכיוון שאני אוהבת את הנושא והרבה פעמים יש לי מה להגיד בנושא - החלטתי לכתוב בלוג על מילים וביטויים בעברית וכל מה שקשור לזה.

חשבתי לקרוא לבלוג "איך קוראים בעברית לצ'ופצ'יק של הקומקום?" על שם המערכון המוכר של הגשש החיוור "הכה את המומחה", אבל בסוף בחרתי ב"איך אומרים בעברית צחה?" בין היתר כדי לאפשר תוצאות חיפוש טובות יותר בנושא.


אם יש לכם שאלות בעברית, או אם אתם רוצים להגיב - צרו קשר ואני אשתדל לענות בהקדם.

כמה מילים עלי:

אני בעלת תואר ראשון בחינוך והיסטוריה ותואר שני בחינוך. אני אוהבת את השפה העברית וחשוב לי שאנשים יכירו את השפה ואת כללי הדקדוק וידברו עברית תקנית.
אינני בלשנית, אך חקר השפות מעניין אותי. שפת האם שלי היא עברית, אבל שפתה של אמי היא פרסית. זה הביא אותי לחקור את הקשר שבין השפות השונות ואת ההשפעות של השפות אחת על רעותה. מלבד פרסית אני דוברת גם אנגלית וערבית.

אני מקפידה לבדוק את הנושאים שאני כותבת עליהם במספר מקורות, בין היתר מול האקדמיה ללשון העברית, ולכן לפעמים לוקח זמן עד שאני עונה לשאלות שאני מקבלת מהאתר.



שני בלוגים נוספים שאני כותבת:
gamesstudies.co.il - בנושא פיתוח משחקי מחשב ולמידה באמצעות משחקי מחשב
MOSS and MORE - בנושא Sharepoint

2 תגובות:

  1. אפשר את המילים של המערכון אם יש לך אותם? תודה :)
    ע'

    השבמחק
  2. איך אומרים פסטיגל? עם פא רפויה או דגושה?

    השבמחק