יום שבת, 23 באפריל 2016

אני בעתיד

את הפוסט הזה אני כותבת כתשובה לשאלה שקיבלת מאורטל:
"מה הדרך הנכונה להגיד: אני אוכל /יוכל בעתיד?"

אז אתחיל בהסבר קצר לגבי צורת העתיד.
צורת העתיד מורכבת מאותיות אית"ן ומהפועל.
מה הן אותיות אית"ן אתם שואלים? אז ככה, אותיות אית"ן הן האותיות: אלף, יוד, תו ונון הנוספות לפועל בעתיד והן משתנות לפי מי שמבצע את הפעולה.

האות אלף תופיע בעתיד בגוף ראשון יחיד, כלומר מי שמדבר: אני.
האות יוד תופיע בעתיד בגוף שלישי (נסתר) זכר: הוא והם.
האות תו תופיע בעתיד בגוף שני (נוכחים): אתה, את, אתם, אתן ובגוף שלישי נסתרות: היא והן.
האות נון תופיע בגוף ראשון מדברים, כלומר אנחנו.

לדוגמה, הפועל ל.ב.ש בעתיד:
אני - אלבש
אתה - תלבש
את - תלבשי
אתם - תלבשו
אתן - תלבשנה
אנחנו - נלבש
הוא - ילבש
היא - תלבש
הם - ילבש
הן - תלבשנה


איך זוכרים שאני בעתיד תמיד מתחיל באות א'? כמו שהמילה אני מתחילה ב-א'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה